بلایا

به دلیل جلوگیری از بلایای طبیعی، زلزله، انواع سوختگی، ...

بلایا

به دلیل جلوگیری از بلایای طبیعی، زلزله، انواع سوختگی، ...

یه چیزی نوشته در وبسایت تاریخ و تقویم از یاستین گوردر که تا جایی که یادم میاد نویسنده کتاب بسیار زیبای دنیای صوفی هست. که میگه:


فیلسوف کسی است که تصدیق می کند، دانش زیادی ندارد و این موضوع او را آزار می دهد. با این حال او داناتر از همه کسانی است که در مورد دانستنی ها و مهارت خودشان، در زمینه هایی که هیچ اطلاعی از آنها ندارند، سر و صدا می کنند. من می گویم که دانا کسی است که می داند که نمی داند. سقراط خودش اعتراف می کرد که فقط یک چیز می داند و آن اینکه هیچ چیز نمی داند. این گفته را آویزه گوش کن، چون این اعتراف حتی بین فیلسوفها خیلی کمیاب است. یادت باشد که این اعتراف بین مردم، می تواند به قیمت از دست دادن جان آدم تمام شود. همیشه خطرناکترین آدمها کسانی هستند که می پرسند. جواب دادن تا این اندازه خطرناک نیست. در یک سوال می تواند بیش از هزاران جواب، باروت خشک وجود داشته باشد.

یاستین گوردر



+ در جواب جا داره آدم بگه که ببخشید در آستانه تاسوعا و عاشورا و در آستانه خیلی چیزهای قبلی و بعدی و سایر آدمهای توپی که در طول تاریخ اومده بودند و رفته بودند و سایر مسائل به نظر میرسه که در کل دنیا تابحال کسی نتونسته چیزی بگه که به قیمت جونش تموم نشه. یا کاری کنه که به قیمت جونش تموم نشه. درسته دوربین فیلم برداری خیلی کمک کرده اما به هر حال به قول شاعر بلند آوازه ایرانی خیام. این کارگر دهر عجب میشکند! اینهمه کوزه میسازد خیلی توپو بعد همش میزند میشکند!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.